Dictionar explicativ, sau ce se ascunde in spatele unor termeni prezenti la noi pe site

Din dorinta de a fi mai transparenti si pentru a mai elimina aparenta confuzie pe care o au anumiti clienti/vizitatori ai siteului nostru, ne-am gandit sa facem un mic Dictionar explicativ ai unor termeni si situatii uzuale in magazinul Fotohobby

In stoc - dupa cum este si evident, produsul este scriptic la noi in magazin, in Bucuresti sau in Cluj. Am spus scriptic, pentru ca in unele cazuri, destul de putine la numar, produsul se poate sa nu fie in acel moment in fizic in stoc in magazinul dorit. Cel mai bine, verificati cu noi, atat pe chat, telefon, dar si pe email, daca un produs chiar se afla fizic in magazinele noastre. Avand la vanzare, in jur de 15000 de produse, mai pot aparea cazuri in care acestea sa poata aparea eronat ca sa fie in stoc, fie in urma unei erori umane, sau de soft. 

Stoc epuizat - Produsul nu mai este in stoc, fie deoarece nu se mai fabrica/comercializeaza, sau trebuie de adus de la importator.

Precomanda - Produsele care au fost anuntate la nivel international, dar inca nu au intrat pe piata, sunt trecute cu specificatie Precomanda. Ele nu exista inca in stoc nici la noi si nici la importator. 

La comanda - Folosim acest termen, pentru produsele care nu se afla in stoc la noi, nici la importator si trebuiesc comandate de la importator sau producator. De cele mai multe ori si de la caz la caz, plasarea unei comenzi, presupune achitarea unui avans de 10-100% din valoarea produsului. Cel mai bine, in acest caz, este sa ne contactati telefonic, pe chat sau direct, pentru a verifica stocul importatorului si pentru a cere un termen estimativ de livrare, cat si pretul la care va fi disponibil acel produs. 

Anuntat - Produsul abia a fost anuntat de catre producator, inca nu a fost pus in vanzare la nivel international sau adus in tara, ori direct, ori prin importatorul oficial. In momentul in care produsul devine disponibil la nivel international si avem confirmarea de la importator ca il va aduce in tara, el va trece la stadiul de Precomanda, sau va intra direct in vanzare. 

O mica clarificare, pentru situatiile in care produsul apare in stoc, fie in magazinul din Cluj, sau in magazinul din Bucuresti, dar nu are activat butonul de adaugare in cos, inseamna ca, cel putin scriptic, acel produs nu exista deloc in stoc. Va rugam sa ne sesizati cand dati peste o astfel de situatie, pentru a o remedia, caci in mod clar, aceasta este o eroare, umana sau de software.

Resigilat/ refurbished - Termen cvasi inexistent in magazinul nostru. Produsele folosite, sunt trecute la rubrica second hand si vandute ca atare. Singura data cand am folosit acest termen, a fost in cadrul unei promotii Fuji Romania, care ne-a livrat o serie de produse care fusesera expuse in showroom-uri din Marea Britanie sau Germania. Produsele au fost marcate ca fiind resigilate, desi in multe cazuri a fost vorba de aparate cu 2-4 cadre sau obiective cu ambalajul deteriorat, ele fiind practic neatinse si noi. Pretul a fost cel al unor obiecte resigilate, dar obiectele au fost acoperite cu garantie deplina, la fel ca si produsele noi. 

Pentru foarte multe categorii de clienti, este important ca sa testeze in magazin produsele inainte de a le cumpara. Singurele produse care se pot testa, sunt cele care au fost oferite expres de catre producator, pentru acest scop. In rest, in magazinul nostru, cu exceptia produselor second hand (marcate ca atare) si a produselor desfacute direct de catre magazinul nostru (ne referim aici la produsele ThinkTank, MindShift, OpTech, o gama larga de produse de la Godox, Phottix), nu puteti testa produsele inainte de a le cumpara. Motivul este unul simplu, si e dictat de catre modul in care se desfasoara comertul cu produse electronice la noi in tara. De cele mai multe ori, companiile mari producatoare de echipamente electronice, isi vand produsele fie direct in magazine proprii, fie prin distribuitori. La noi in tara, exista cate un singur importator pentru fiecare producator. Produsele se comanda la importator, sunt platite in avans si in momentul in care ajung la noi in stoc, sunt puse in vanzare, ca noi. Dat fiind faptul ca acele produse au fost deja platite, iar folosirea acestora prin testare ar atrage exact pierderea calitatii de NOU, si deci o scadere a pretului acestora prin schimbarea statutului in produs second-hand, acestea nu pot fi testate, inainte de a fi cumparate. 

Scris de Vlad P.

 
Categorii

Suport clienti Luni - Vineri 10.30 - 19.00

0722236221 0728302483 fotohobbyshop@gmail.com
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!