XF30mmF2.8 x Yoko Okamoto
Fotografie macro
Distanța minimă de focalizare uimitoare
Când am folosit acest nou obiectiv de mărire 1x, am fost uimit de cea mai mare caracteristică a lui, care este distanța minimă uimitoare de focalizare de 10 cm.
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
A fost aproape de punctul în care de multe ori mă loveam de subiect când încercam să mă apropii de distanța minimă de fotografiere cu parasolarul pus.
O altă caracteristică a obiectivului este că este mic și ușor atunci când este ținut în mână. Este ușor de transportat și are o mobilitate excelentă. Aparatul foto este echipat cu un motor liniar, astfel autofocus-ul este excelent, iar camera focalizeaza la viteza mare subiectul dorit. Este, de asemenea, silențios, iar focalizarea nu pare să se piardă sau să se clatine niciodată. Este un partener de încredere care poate fi controlat după dorință.
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Redare excelentă a texturilor.
M-am oprit din diafragma larg deschisă pentru a fotografia un ciucuri de perdea, iar camera a surprins în mod realist luciul slab și cusăturile fine, de parcă fiecare fir de fir fin ar fi chiar în fața mea. Chiar și textura moale a țesăturilor pare să fie transmisă. De data aceasta am folosit X-H2 în combinație cu noul obiectiv și a scos în evidență întregul potențial al rezoluției de 40,2 megapixeli a lui X-H2.
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
De asemenea, în această fotografie a unei plante cu semințe de ciulin, fiecare vârf, precum și fiecare păr au fost reprezentați tridimensional. Am fost uimit de cât de precisă poate fi exprimată forma plantei.
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Natural and soft bokeh
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Focalizare automată silențioasă și rapidă
Pentru a testa performanța focalizării automate, am fotografiat și insecte mici, care se mișcă rapid. Motorul liniar permite camerei să focalizeze la viteză mare, așa că chiar și cu un subiect care se mișcă rapid, cum ar fi o insectă mică, am reușit să-l surprind fără a rata ocazia. Dacă durează prea mult să te concentrezi pe un astfel de subiect, vei rata șansa. O altă caracteristică atrăgătoare este liniștea motorului care operează focalizarea; nu afectează deloc împrejurimile. Cred că acum am șanse mai mari de a surprinde subiecții în mișcare cu precizie.
Redare excelentă în afara intervalului macro
Cu un unghi larg de vedere de 30 mm (echivalent 35 mm: 45 mm) și o distanță minimă scurtă de focalizare de 10 cm, acest obiectiv este atractiv nu numai pentru rolul său de obiectiv macro, ci și pentru randarea sa excelentă în afara domeniului macro ca unic. - obiectiv cu unghi larg cu lungimea focala.
Redare excelentă în afara intervalului macro
X-H2 x XF30mmF2.8 R LM WR Macro
11.02.2022 Norifumi Inagaki
XF30mmF2.8 x Norifumi Inagaki
Norifumi Inagaki
Născut la Tokyo în 1970, Norifumi Inagaki a lucrat cu jumătate de normă într-un departament de editare foto a unui ziar înainte de a deveni fotograf independent. Începând cu Drumul Mătăsii din China, el a vizitat peste 50 de țări și regiuni, inclusiv Antarctica. Publicațiile sale includ o colecție de fotografii, Tairiku Rōnin (Rătăcitor al continentelor) și eseul foto Tabi, Tokidoki Leica (Călătorii și uneori Leica). Este membru al Societății Fotografice din Japonia.
Se spune că maestrul fotograf de instantanee Cartier-Bresson a folosit un singur obiectiv standard pentru aproape toate lucrările sale. Deși există diferențe în reprezentarea obiectivului în funcție de anul în care a fost realizat, același ochi de fotograf poate fi simțit în toate lucrările sale. Nu te vei plictisi niciodată de încadrarea care aparent nu lasă niciun centimetru de spațiu.
Lumea lentilelor standard este foarte profundă. Prin controlul unghiului și diafragmei camerei, este posibil să creați atât efecte cu unghi larg, cât și efecte de tip teleobiectiv mediu.
Dacă fotografiați dintr-un unghi mic și îndreptați spre cer, veți obține un efect de perspectivă similar cu cel al unui obiectiv cu unghi larg. Dacă vă confruntați cu o clădire sau un perete, puteți simți efectul de compresie al unui teleobiectiv. Imaginile lui Bresson sunt un manual de lucru cu obiectivul.
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Pentru mine, XF35mm a fost întotdeauna obiectivul standard. 30 mm părea să aibă un unghi de vedere ceva mai larg, dar nu mi-a luat mult timp să mă obișnuiesc cu el. M-am simțit ca și cum aș fi făcut un pas jumătate înainte de la poziția mea obișnuită.
Când fotografiez portrete la 35 mm, încep prin a da un pic înapoi de la distanța conversațională. Cel de 23 mm, în schimb, are o distorsiune cu unghi larg dacă te apropii prea mult. 30mm pare să aibă un unghi de vedere bun care vă permite să fotografiați portrete verticale și orizontale la o distanță conversațională.
Lentilele macro nu sunt proiectate pentru bokeh, dar deschiderea f/2.8 permite ca întreaga față să fie bine focalizată dacă pupila este țintită corect, iar fundalul este frumos neclar, păstrând detaliile.
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Obiectivul oferă imagini clare și clare din diafragma larg deschisă, iar respirația orașului este surprinsă cu o calitate tridimensională bogată. Corpul de înaltă rezoluție de 40 de megapixeli oferă un finisaj clar și neted, la fel ca GFX. Credeam că camerele X-mount nu au nevoie de un corp de pixeli înalți, dar acum știu că m-am înșelat.
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Până acum, m-am gândit întotdeauna la lentilele macro standard ca echipamente pentru profesioniști.
Când eram student și începea ca asistent de fotograf, admiram profesioniștii care foloseau lentile macro standard ca obiective obișnuite. Deși nu este întotdeauna necesar, obiectivul macro standard este un obiectiv versatil care poate fi folosit pentru orice, de la fotografierea de aproape până la portrete și peisaje.
În general, pe măsură ce mărirea unui obiectiv macro crește, cantitatea de lumină scade și devine necesară compensarea expunerii. De asemenea, era dificil să focalizezi cu vizorele optice ale camerelor SLR la acea vreme. Pe măsură ce m-am familiarizat cu obiectivul, am simțit că mă apropii tot mai mult de un profesionist.
Cu toate acestea, noul XF30mm elimină necesitatea compensării expunerii neplăcute chiar și atunci când fotografiați la o mărire de 1:1. Lentila este atașată la capătul cilindrului, iar cilindrul nu se va extinde sau contracta; în schimb, obiectivul se mișcă în interior pentru a focaliza. Poate datorită etanșării bune a cilindrului obiectivului, sunetul motorului este aproape inaudibil, iar AF-ul este extrem de rapid. Nu există nicio diferență chiar și în domeniul macro în care focalizarea devine superficială.
Cea mai scurtă distanță dintre obiectiv și subiect este de doar 1,2 cm. Faptul că fotografiarea în prim-plan este posibilă la mărire 1:1, fără a fi nevoie de compensarea expunere supărătoare, mă face să mă întreb: „Ce naiba se întâmplă? ” Tot ce trebuie să faci este să te concentrezi pe încadrare și să eliberezi obturatorul.
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-H2 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Faceți poze cu broaște de copac.
Pe măsură ce am scurtat treptat distanța, am putut să mă apropii cât am putut până când am ajuns la dimensiunea completă a ecranului. Când am fost suficient de aproape pentru a ajunge la vârful degetelor broaștei, broasca și-a pus mâna pe cilindrul obiectivului și s-a urcat pe cameră.
Am încercat și un prim-plan al aripii unui fluture, așa cum se vede în enciclopediile de insecte. Omida fluturelui de coadă rândunică devine fluture după aproximativ 10 zile de pupație. Fluturele, care a fost un model pentru mine de când era o omidă, a cooperat cu fotografia mea fără a fi tresărit de sunetul camerei chiar și după ecloziune.
Când m-am apropiat de imagine cu o mărire de 1:1, am putut vedea solzi suprapusi la fel ca cele ale unui pește. Scalele sunt umbrite și apar tridimensionale. Un prim-plan al ochilor negri semicirculari arată ochi compuși reticulati. Încă o dată, am fost uimit de inovația tehnologică a lentilelor macro.
Deoarece focalizarea devine extrem de superficială în intervalul macro, este relativ ușor să reglați focalizarea în modul manual. Deși nu este la fel de rapid ca modul AF, este plăcut să reglați adâncimea câmpului cu focalizarea manuală. Imaginile arată ca o imagine clasică FUJINON, clară, dar fără nicio rigiditate.
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro
Alegerea unui obiectiv standard este foarte dificilă.
Un obiectiv macro este o necesitate, dar bokeh-ul cu deschidere mai mare este greu de eliminat.
La urma urmei, nu pot face compromisuri cu niciuna dintre ele, iar obiectivul XF30mm Macro va fi unul dintre noile mele obiective obișnuite.
Acum, ce obiectiv cu unghi larg ar trebui să aleg să folosesc cu XF30mm Macro...?
Nu mă pot opri niciodată din contemplare.
X-T5 & XF30mmF2.8 R LM WR Macro