Fujifilm X-Pro3 este o cameră mirrorles cu obiectiv interschimbabil, avand un senzor de 26 megapixeli si un vizor optic / electronic inteligent. Designul sau este astfel proiectat, incat sa aibe aspectul unui rangefinder clasic.
Cea de-a treia iterație a primei camere cu montura X de la Fujifilm, vine dotata cu placi de bază de titan, dar cel mai de notabil lucru despre aceasta este panoul LCD care este orientat spre partea din spate a camerei și trebuie să fie întors pentru a-l folosi. Vizorul și ecranul posterior sunt principalele distincții între acesta și X-T3, care are specificatii similare.
Panoul de stare de pe spatele camerei
Un panou lcd cu rezoluție scăzută, este montat pe spatele camerei si prezinta statusul camerei la un moment dat.
Panoul de stare / mod de filmare din spate are mai mult rolul de a fi interesant decât a fi practic
LCD-ul posterior ascuns poate fi utilizat doar pentru fotografierea la nivelul taliei, încurajând utilizarea vizorului
Panoul pătrat de pe spatele X-Pro 3 este emblematic pentru camera în ansamblul ei. Poate afișa setările actuale ale camerei (iar detaliile despre care sunt afișate setările pot fi configurate separat pentru modurile foto si video) sau poate arăta o reprezentare grafică a clapetei de carton care se referă la modul de simulare al filmului utilizat în prezent.
Este un ecran în opt culori, cu un unghi de vizualizare destul de limitat, și este cel mai clar văzut atunci când este înclinat departe de tine la un unghi de 45 de grade (adică atunci când țineți camera departe de corp și o înclinați înainte) și, la 176 x 176 pixeli, are rezoluție destul de mică. Deoarece este un LCD cu memorie, își poate păstra ultima imagine afișată cu foarte puține baterii.
Specificații importante
Senzor CMOS 26MP APS-C BSI CMOS
Vizor hibrid optic / electronic
Rabatați LCD-ul posterior
Panou de stare LCD cu memorie orientată spre spate
Placi de sus / jos din titan
Video 4K la până la 30p, 200Mbps
11 moduri de simulare de film, acum cu „Negativ clasic”
Puncte cheie:
Vizorul optic are un grad de magnificare fix
Vizor nou
Panoul OLED mai mare are rolul de a crește contrastul în modul vizor electronic
Noile opțiuni de procesare, includ un nou mod de simulare a filmului clasic, printr-o reglarea a „clarității” și imagini mono nuanțate
Fujifilm a dezvoltat o nouă versiune a vizorului său hibrid optic / electronic. Acesta oferă în continuare un mod complet electronic, un mod optic cu suprapuneri electronice și un mod „telemetru digital” care proiectează o vedere amplificată a zonei AF pe o filă pop-up din colțul căutătorului optic.
Noua versiune este însă mai mare decât versiunea din X-Pro1 și X-Pro2, iar componenta sa electronică este furnizată de un panou OLED, fata de cel LCD din camerele foto din gama anterioara. Aceast model vine cu un raport de contrast superior imbunatatit fata de la cel de 1/300 oferit de X-Pro2 si anume unul de 1/5000. Aceasta imbunatatire devine extrem de folositoare in momentul in care alegeți să proiectați imaginea din zona AF în fila pop-up. Optica revizuită sporește mărirea EVF de la 0,59x la 0,66x. Se va actualiza până la 100 fps în modul Boost.
Poate că cea mai definitorie trasatura a X-Pro3 este ecranul LCD care este orientat spre cameră și care trebuie să fie întors în jos, pentru a fi utilizat. Acesta și un panou de stare orientat spre spate, care afișează setările camerei sau un clapeta de carton care reprezintă modul de simulare al filmului, sunt principalele argumente care diferentiaza acest aparat de toate celelalte aparate din gama.
Este posibil ca mulți fotografi să nu fie atrasi de idea omisiunii LCDului, larg folosit in filmarea cu o camera mirrorless. Există însă două grupuri cheie care nu vor simți aceasta pierdere si anume: fotografii de street photography care au cerut de la modelul X-Pro sa le faciliteze realizarea de fotografii de la nivelul taliei și dar si cei tradiționaliști care ar folosi mai degrabă vizorul (și ar putea chiar să aprecieze încurajarea de a face acest lucru).

Acest lucru este, într-o oarecare măsură, lesne de inteles. In momentul lansarii modelului mai avansat, motivul existentei modelului X-Pro2 a devenit destul de incert. X-T3, care excelează atât la fotografii cât și la videoclipuri, pare sa faca si mai incerta oportunitatea lansarii unui nou model din seria X-Pro, astfel încât Fujifilm a trebuit sa vina cu ceva in plus. Vrei o cameră care să facă cate ceva din toate? Uită-te la X-T3. Doriți o cameră care nu numai că arată ca un rangefinder clasic, ci va si solicita sa o utilizati ca pe una, atunci X-Pro3 este ceea ce cauti.
Opțiunea ca panoul de stare de pe spatele camerei sa acționeze ca un ecran care sa simuleze a filmului nu contravine chiar deloc acestei idei de a promova o idee traditionalista. Adăugați la acesta butonul mixt de selecție rapidă ISO/obturator și veti obtine argumentul clar pentru Fujifilm este important ca X-Pro 3 sa iasa in evidenta și sa impresioneze. Este posibil ca aceste eforturi să vă atragă sau să vă lase complet rece, dar, se pare, ca tocmai acest lucru se intentioneaza.

Construcție din Titan
Seria X a Fujifilm a înglobat în general un limbaj de design voit „clasic”, seria X100 și X-Pro în special seamănand mai degrabă cu unele modele clasice celebre ale rangefinderului. O parte din aceasta este mai mult o încercare de a face camerele sale de fotografiat, în special modelele de nivel superior, să pară a fi obiecte de dorit, pe lângă faptul de a fi niste instrumente fotografice pe deplin funcționale.
În acest scop, Fujifilm a trecut de la aliajele de magneziu utilizate în mod obișnuit în camerele de înaltă calitate la titan pentru plăcile superioare și inferioare ale X-Pro3. Vor fi disponibile trei versiuni: un model negru vopsit și doua modele placate numite Dura Black și Dura Silver. Versiunile placate folosesc metoda Duratect de placare dezvoltată de catre producatorul de ceasuri Citizen, care este un proces de calire a suprafeței în etape repetate.Specificatiile emise de Fujifilm sunt în concordanță cu procesul Duratect DLC (Diamond-like Carbon) (oferit anterior pe versiunile personalizate ale Pentax KP).

Din nefericire, aceste îmbunătățiri ale EVF par să vină în detrimentul lupei cu sloturi care a fost utilizata în cazul vizorului optic prezent pe modelele mai vechi. În loc să aibă moduri de mărire 0,36x și 0,60x, X-Pro3 aduce ceva cu adevarat diferit si anume propune o mărire fixă de 0,52x.

Acest lucru înseamnă că nu puteți încadra cu adevărat folosind un obiectiv cu unghi larg: obiectivul de 23 mm F/2 (35 mm pe full-frame) nu poate afișa liniile luminoase de încadrare dacă este focalizată la infinit, dar va functiona cum trebuie pentru cele mai multe distanțe focale. Orice obiectiv peste un 56mm (85 echiv) ajunge să folosească o suprafață atât de mică încât să fie aproape inutilizabilă (utilizatorii experimentali ai seriei Leica M pot, desigur, să nu fie de acord).
Specificații video
X-Pro2, care oferea o filmare cu detalii crescute la o rezolutie de 1080p, a reprezentat un mare pas înainte pentru filmarea cu Fujifilm, sfarsind insa sa fie usor detronat de X-T2 care a introdus filmarea 4K (cel puțin până când unele dintre funcțiile de înaltă calitate au fost adăugate în firmware-ul post-lansare) .
Din nou, în ciuda faptului ca partea hardware este comuna cu X-T3, X-Pro3 ofera o capacitate de filmare mai modestă decât fratele său în formă de SLR. Poate captura 4K atât în rezoluții UHD, cât și DCI, și de asemenea, filmează 1080 până la 120p. Schimbarea fata de X-T3 este rata de transfer mult mai mica si anume, de 400Mbs pe 10 biti. Din nou, majoritatea utilizatorilor vor exclama ca ei nu vor putea suporta o asemenea limitare arbitrara, dar acest fapt nu face decat sa sublinieze faptul ca FUJIFILM a dorit cu tot dinadinsul ca noul model sa fie cu adevarat diferit.

Opțiuni noi de procesare a imaginilor
X-Pro3 aduce câteva completări la arsenalul său de procesare și câteva rafinamente la funcțiile sale existente și câștigă capacitatea de a emite TIFF-uri, pentru a obtine un un fișier extrem de modificabil cu culoarea camerei deja aplicată.
Cea mai evidentă imbunatatire la acest capitol este modul de simulare a filmului „Classic Color Neg”. Acesta ofera un contrast moderat mare, combinand o de saturație intermediară cu un pic de schimbare a culorilor. Fujifilm nu defineste explicit tipul de film pe care încearcă să îl imite. La fel ca si celelalte simulări ale filmului clasic, merită încercate (fie direct, fie reprocesați unele fotografii preferate, în cameră), pentru a vedea dacă / când doriți să îl utilizați.
Există, de asemenea, o opțiune „Color Chrome FX Blue”, care pare să întunece ușor tonurile de albastru aproape decupate în imagine, oferind un aspect mai bogat și mai saturat. Ca și efectul Color Color standard, acesta poate fi aplicat în timp real fără a încetini camera sau a fi aplicat retroactiv.
Există acum și o opțiune de ajustare a „Claritatii” disponibilă în toate modurile de simulare a filmelor. Aceasta are o scară +/- 5 și perfecționează contrastul local al imaginii într-o manieră similară cu glisorul din Adobe Camera Raw.
„Efectul Grain” care poate fi aplicat imaginilor vine cu o opțiune de schimbare a mărimii granulelor, pe lângă controlul intensității, puternice / slabe.
Funcții suplimentare noi
Limitator de focalizare
În meniurile AF / MF ale X-Pro3, acum există posibilitatea de a seta distanțe apropiate și îndepărtate pentru ca sistemul AF să funcționeze în interior, accelerând focalizarea și reducând riscul ca aparatul foto să se reorienteze pe altceva decât ținta dorită. Acest lucru poate fi util pentru fotografia de stradă și poate face ca focalizarea portretului să fie ușor mai ușoară, dar este o caracteristică pe care am dori să o vedem si în cazul seriei X-T, unde va ajuta în special la fotografierea sportivă.
Focus Bracketing
Focus Bracketing-ul este o functie nou introdusa pe X-Pro3, dar ofera posibilitatea de a seta punctele apropiate și îndepărtate peste care se află camera. Puteți specifica cât de mult sa se întârzie între fotografii și apoi focalizarea manuală pentru a defini unde va începe camera și va termina bracketingul. Aparatul foto va calcula câte cadre să facă între cele două extreme, pe baza obiectivului și a valorii de deschidere selectate.
Trasaturi cheie AUTO-FOCUS
Autofocusul este în general bun și extrem de personalizabil, dar nu este la fel de bun ca și cei mai noi rivali ai săi atunci cand vine vorba despre urmărirea subiectelor in miscare
Detectarea feței și a ochilor este destul de eficientă, deși nu este la fel de bine integrată ca in cazul aparatelor rivale. Auto-focusul nu este disponibil în modul vizor optic
Sistemul de autofocus prezent pe X-Pro3 este în esență același cu cel al X-T3, ceea ce înseamnă că este foarte bun, dar nu la fel de bun ca cel existent pe contemporanii săi. Tehnologia Autofocus a cunoscut o evoluție în ultimii ani, motiv pentru care evaluarea noastră a Pro3 nu este la fel de plină de importanță ca și a X-T3, în ciuda performanței în general similare.
În cele mai multe puncte de vedere, autofocusul X-Pro3 este identic cu celelalte modele Fujifilm recente: aveți posibilitatea să alegeți modurile AF cu un singur punct, zonă sau lată, sau „Toate”, care cuprinde toate cele trei zone și vă permite să treceți între cele trei moduri si sa variati dimensiunea punctului AF.
În plus, indiferent de modul de zonă AF pe care îl alegeți, există și un mod de detectare a ochilor / feței care poate fi activat și dezactivat prin apăsarea unui buton funcțional, dacă ați definit unul. Funcționarea precisă a acestui mod (Face, Auto Eye sau un anumit ochi căutat) poate fi configurată în meniuri.
Diferențele majore dintre X-Pro și alte modele din seria X apar în modul vizor optic. Pentru început, cel mai mic punct AF este mult mai mare decât îl puteți utiliza în modurile EVF sau LCD, reducându-vă capacitatea de a vă poziționa punctul cu precizie. În al doilea rând, puteți selecta doar din 117 puncte AF folosind OVF, în timp ce există o opțiune de a alege dintre 425 de puncte mai distanțate în celelalte moduri de vizualizare. Poate că cea mai mare diferență este că nu obțineți AF / Face AF prin vizorul optic. Camera va indica în timpul redării unde a detectat fețe din imagine, dar nu va încerca să se concentreze asupra lor în timpul fotografierii.
Urmărire AF
Dacă selectați modul AF larg (toată suprafața) atunci când fotografiați S-AF, camera alege o țintă pentru dvs. În modul C-AF, totuși, vi se oferă o singură casetă AF care vă permite să spuneți aparatului foto ce doriți să urmărească. Performanța de urmărire în sine începe să se încadreze puțin în spatele celor mai recente modele Canon, Nikon și Sony în ceea ce privește rămânerea blocată pe un subiect și nu va trece automat la detectarea feței și a ochilor ca unele dintre aceste modele concurente.
Video
Trasaturi cheie
Specificațiile și performanțele video sunt surprinzător de bune pentru o cameră care este atât de concentrată asupra fotografiilor: X-Pro3 filmează unele dintre cele mai detaliate și atractive imagini ale oricărei camere fotografice APS-C
Autofocusul in modul video este mai limitat decât în modul foto, ceea ce înseamnă că va trebui să alegeți cu atenție modul de focusare, pentru a obține materialele dorite.
Pentru o cameră foto atât de concentrată pe oferirea unei experiențe de filmare mai aproape de cea din epoca filmului, este aproape surprinzător cât de mult din capacitatea video a lui X-T3 pe care Fujifilm l-a transportat în X-Pro3. Nu oferă setul complet de caracteristici oferite de X-T3, dar este în continuare capabil să furnizeze unele dintre cele mai atractive videoclipuri oferite de restul camerelor cu senzor APS-C.
Scrie un review